Opći uvjeti poslovanja („Uvjeti“)
Osnovni podaci o Društvu
boont d.o.o. za zastupanje u osiguranju, Zagreb, Zagrebačka cesta 126 (u nastavku „Boont“ ili „Društvo“) je društvo za zastupanje u osiguranju, pravna osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, upisano u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod brojem (MBS) 081443272, OIB: 81761372459, kojem je Hrvatska agencije za nadzor financijskih usluga (u nastavku „HANFA“) dana 1. veljače 2024. izdala dozvolu za obavljanje poslova distribucije osiguranja, KLASA: UP/I 994-03/23-01/110, te koje je dana 25.3.2024. pod brojem 73 upisano u registar društava za zastupanje pri HANFI, sukladno Zakonu o osiguranju.
Informacije o posredniku su dostupne na internetskoj stranici http://www.boont.hr/hr/o-nama.
Općenito
Ovim Uvjetima se uređuju uvjeti korištenja internetskih stranica Boonta, način i postupak korištenja „Moj Boont“ usluge te način i postupak korištenja aplikacije te usluge telematike. Korištenjem navedenog smatra se da je korisnik upoznat, da je razumio te je suglasan s ovim Uvjetima te s Politikom privatnosti koja se nalazi na http://www.boont.hr/hr/politika-privatnosti.
Definicije i pojmovi
Pojedini pojmovi koji se koriste u ovim Uvjetima imaju sljedeće značenje:
Osiguratelj – Društvo za osiguranje s kojim je sklopljen ugovor o osiguranju, zastupanjem od strane Boonta
Ugovaratelj osiguranja – osoba koja je s Osigurateljem sklopila ugovor o osiguranju, zastupanjem od strane Boonta
Korisnik Moj Boont usluge ili Korisnik – punoljetna fizička osoba koja kreiranjem Korisničkog računa i prihvaćanjem ovih Uvjeta stječe pravo na korištenje Moj Boont usluge
Korisnički račun – osobni račun Korisnika Moj Boont usluge, koji mu omogućuje korištenje Moj Boont usluge. Izradom Korisničkog računa istovremeno se omogućuje korištenje dijelova mobilne aplikacije za koje je nužno izraditi Korisnički račun i pristupiti web portalu za klijente na www.boont.hr. Ugovor o osiguranju je moguće sklopiti i bez izrade korisničkog računa. Također, moguće je izraditi Korisnički račun bez izrade police.
Korisnički račun ugovaratelja police osiguranja – Korisnički račun koji pripada Ugovaratelju osiguranja određene police te koji je izrađen koristeći e-mail adresu koja je unesena prilikom izrade te police osiguranja.
Dodatan vozač – Korisnički račun koji za određenu policu osiguranja nije Korisnički račun ugovaratelja te police osiguranja može za tu policu osiguranja dobiti ulogu Dodatnog vozača. Na taj način se vožnje Dodatnog vozača mogu pridružiti toj polici osiguranja te se vožnje Dodatnog vozača mogu ocijeniti za tu policu. Uloga Dodatnog vozača za određenu policu je namijenjena Korisnicima Moj Boont usluge koji su članovi istog kućanstva kao Ugovaratelj te police osiguranja.
Svaka polica osiguranja koja je ugovorena preko Boonta može imati najviše jedan Korisnički račun ugovaratelja police osiguranja te može, ali ne mora, imati pridružen toj polici osiguranja jedan ili više Korisničkih računa u ulozi Dodatnog vozača. Uloga Dodatnog vozača za određenu policu može biti dodijeljena Korisničkom računu ukoliko Korisnik tog računa prihvati poziv Ugovaratelja te police osiguranja. Poziv šalje Boont generiranim e-mailom, a na zahtjev Ugovaratelja te police osiguranja.
Korisnički podaci – kombinacija e-mail adrese i lozinke koji se koriste za identifikaciju Korisničkog računa
Korisnik aplikacije – punoljetna fizička osoba koja instaliranjem mobilne aplikacije, koja joj je od strane Boonta stavljena na raspolaganje, i prihvaćanjem ovih Uvjeta stječe pravo na korištenje Moj Boont aplikacije
Kalendarski tjedan – počinje u ponedjeljak u 00.01 sati i završava u nedjelju u 24.00 sati
Telematika – usluga koja uz pomoć podataka prikupljenih putem mobilne aplikacije obrađuje i analizira podatke o vožnji te daje ocjenu vožnje.
Ocjena vožnje – Boont u sklopu usluge Telematike ocjenjuje kvalitetu svake vožnje bodovima od 1 do 100, pri čemu 1 predstavlja najnižu, a 100 najvišu ocjenu
Bodovi – korisnici Telematike korištenjem usluge automatski sudjeluju u prikupljanju Bodova. Bodovi se pridružuju Korisničkom računu ugovaratelja osiguranja te kroz njega Ugovaratelj osiguranja može raspolagati prikupljenim Bodovima
Prometna nesreća – događaj na cesti, u kojem je sudjelovalo najmanje jedno vozilo u pokretu i u kojem je najmanje jedna osoba ozlijeđena, ili je izazvana materijalna šteta.
Sklapanje police osiguranja upotrebom internetskih stranica
Internetske stranice Boonta
Sve internetske stranice unutar domena boont.hr i boont.io u ovim Uvjetima ulaze u pojam i odnose se na pojam „internetske stranice“. Korištenjem internetskih stranica Boonta te unosom svojih kontakt podataka prilikom slanja upita za izračun premije, posjetitelj internetskih stranica daje svoju suglasnost da mu Boont povremeno šalje informacije o uslugama. Osoba koja je dala suglasnost da joj Boont povremeno šalje informacije o uslugama, a koja želi prekinuti primanje daljnjih informacija, može to učiniti slanjem obavijesti na adresu hello@boont.hr.
Elektronska komunikacija
Posjećivanjem internetskih stranica Boonta te kupnjom police preko njih ili preko mobilne aplikacije Korisnik istih svjesno komunicira elektronskim putem. Time prihvaća da svi sporazumi, obavijesti, priopćenja i ostali sadržaji koji su mu dostavljeni elektronskim putem, uključujući i informacije dostavljene putem internetskih stranica, zadovoljavaju pravne okvire kao da su ostvareni u pisanom obliku.
Sklapanje ugovora o osiguranju
Ugovor o osiguranju je sklopljen plaćanjem premije. Polica stupa na snagu na označeni datum važenja police, pod uvjetom da je premija uplaćena prije navedenog datuma.
Raskid ugovora o osiguranju
Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, Ugovaratelj osiguranja ima pravo, ne navodeći razloge za to, raskinuti u roku od 14 dana ugovor o osiguranju zaključen putem sredstava daljinske komunikacije koji je ugovoren s trajanjem duljim od mjesec dana. Rok za raskid ugovora započinje teći od dana zaključenja ugovora.
Ugovaratelj nema pravo na jednostrani raskid kada je ugovor u potpunosti ispunjen na njegov izričit zahtjev, a prije nego je iskoristio svoje pravo na raskid. U slučaju da je osiguranje započelo na izričit zahtjev Ugovaratelja osiguranja prije isteka roka za jednostrani raskid, Ugovaratelj je dužan platiti Osiguratelju premiju u iznosu proporcionalnom proteklom trajanju osiguranja, pod uvjetom da do tada nije nastupio osigurani slučaj. Osiguratelj će započeti s ispunjenjem svoje obveze tj. pokriće će nastati prije isteka roka za jednostrani raskid isključivo uz izričiti pristanak Ugovaratelja osiguranja. Smatra se da je Ugovaratelj dao svoju izričiti pristanak ako je izvršio uplatu cjelokupne premije.
Obavijest o raskidu mora sadržavati broj police te mora biti preporučenim putem upućena Osiguratelju ili na drugom Osiguratelju dostupnom trajnom mediju (npr. e-mail i sl.), poslanom prije isteka roka za raskid ugovora. U slučaju raskida ugovora o osiguranju, svaka je ugovorna strana dužna vratiti drugoj ono što je na temelju tog ugovora primila od druge strane. Ukoliko se priroda pružene usluge protivi vraćanju, Ugovaratelj je dužan platiti cijenu dijela usluge koja mu je pružena do trenutka raskida.
Plaćanje
Odabrana polica osiguranja će biti plaćena kreditnom ili debitnom karticom korištenjem Monri WSPay sustava za online autorizaciju debitnih i kreditnih kartica. Plaćanje polica provodi se izravno na račun Osiguratelja.
Dostava polica
Sve informacije o sklopljenoj polici osiguranja dostavljaju se Ugovaratelju u elektronskom obliku kao prilog e-mailu. Ukoliko Ugovaratelj osiguranja izričito zatraži policu u tiskanom obliku, tiskana polica se dostavlja običnom pošiljkom u roku 5 radnih dana, na adresu naznačenu od strane Ugovaratelja osiguranja. Dostavu tiskane police je moguće zatražiti slanjem maila na adresu hello@boont.hr. Ugovaratelj osiguranja je obvezan prilikom popunjavanja svojih podataka upisati točnu e-mail adresu te adresu za primitak pošte. Boont ne preuzima odgovornost za neuspjeh ili nemogućnost dostave police osiguranja.
Ukoliko iz bilo kojeg razloga dođe do greške prilikom isporuke e-maila, ili pošiljke, Ugovaratelj osiguranja treba kontaktirati Boont na besplatni info telefon 01/5535-350 ili e-mail adresu: hello@boont.hr, te će polica i prilozi biti ponovno proslijeđeni.
Moj Boont usluga
Moj Boont predstavlja uslugu Boonta, stavljenu na raspolaganje klijentima kao besplatan, individualiziran i lozinkom zaštićeni softver, realiziran kroz dva sučelja:
- Mobilna aplikacija
- Web aplikacija
Izrada Korisničkog računa
Korisnicima se omogućuje izrada Korisničkog računa tijekom procesa izrade police, naknadno kroz poveznicu poslanu na e-mail adresu korištenu za izradu police, putem web stranice ili kroz mobilnu aplikaciju. Korisnički račun se izrađuje unosom e-mail adrese i odabirom lozinke. E-mail adresa zajedno s lozinkom predstavlja korisničke podatke za identifikaciju Korisnika. Na unesenu e-mail adresu Korisnika se šalje aktivacijska poveznica. Otvaranjem poveznice Korisnik potvrđuje ispravan unos podataka te završava proces aktiviranja Korisničkog računa.
Povezivanje Korisničkog računa i police
Ukoliko e-mail adresa aktiviranog Korisničkog računa odgovara podacima Ugovaratelja određene police osiguranja, taj Korisnički račun postaje Korisnički račun ugovaratelja te police osiguranja.
Dodavanje vozača za policu osiguranja
Postojeći Korisnički račun može za određenu policu dobiti ulogu Dodatnog vozača ukoliko nije riječ o Korisničkom računu ugovaratelja osiguranja, ukoliko Ugovaratelj osiguranja putem Boonta pošalje poziv te Korisnik, kojem je poziv namijenjen, prihvati taj poziv otvaranjem poveznice. Ako u trenutku primitka poziva ne postoji Korisnički račun s e-mail adresom na koju je upućen poziv, potrebno je prihvatiti poziv i izraditi Korisnički račun s tom e-mail adresom.
Način korištenja Moj Boont usluge
Korištenje Moj Boont usluge uz izrađen Korisnički račun omogućuje:
- Aktiviranje i korištenje usluge Telematike (kroz mobilnu aplikaciju)
- Svakodoban pregled i izmjenu osobnih, korisničkih i kontakt podataka
- Sklapanje novih Boont polica osiguranja
- Elektroničku komunikaciju
- Postavljanje zahtjeva za brisanje Korisničkog računa
- Pregled dodatnih usluga i marketinških obavijesti Boonta
- Svakodoban pregled svih aktivnih Boont polica osiguranja za koje je Korisnički račun identificiran kao Korisnički račun ugovaratelja osiguranja ili Dodatnog vozača
- Korisnički račun koji je za određenu policu dobio ulogu Dodatnog vozača može postaviti zahtjev za uklanjanje veze između vlastitog Korisničkog računa i police kojoj je račun pridružen kao Dodatan vozač.
Dodatno, Ugovaratelj osiguranja za police za koje je njegov Korisnički račun Korisnički račun ugovaratelja osiguranja može zatražiti:
- Postavljanje zahtjeva za izmjenu aktivnih Boont polica osiguranja, ukoliko je to moguće
- Pozivanje Korisnika koji će dobiti ulogu Dodatnog vozača te postavljanje zahtjeva za uklanjanje jednog ili više Dodatnih vozača.
Obveze Korisnika Moj Boont usluge
Za korištenje Moj Boont usluge, Korisnik je obvezan o svom trošku osigurati odgovarajuće tehničke preduvjete (važeća e-mail adresa, uređaj spojen na internet i web preglednik). Korisnik sam snosi troškove nastale korištenjem aplikacije (npr. trošak podatkovnog prometa).
Korisnik Moj Boont usluge se obvezuje da će pri registraciji navesti točne, valjane i potpune podatke te da će ih redovito ažurirati. Korisnik Korisničkog računa snosi rizik za štete nastale zbog netočnih podataka unesenih prilikom izrade ili izmjene Korisničkog računa.
Korisnik se obvezuje da će informacije, koje mu korištenjem Boont usluga, postanu poznate i dostupne koristiti isključivo u vlastite svrhe te se obvezuje da će svoje korisničke podatke za identifikaciju čuvati i štititi od neovlaštenog korištenja, dok će u slučaju gubitka ili neovlaštenog korištenja korisničkih podataka za identifikaciju odmah i bez odgode obavijestiti Boont.
Korisnik ne smije kopirati aplikaciju ili pojedine njezine dijelove. Korisnik se obvezuje da će sve napomene glede sigurnosti korištenja aplikacije poštivati i da će aplikaciju koristiti na način koji ne utječe ili ne ograničava korištenje aplikacije od strane drugih Korisnika te da neće svojim postupcima povrijediti autorska ili imovinska ili neimovinska prava Boonta ili drugih osoba kao nositelja određenih prava. Korisnik odgovara za sve povrede ovih odredbi i odgovara za štetu koja bi time nastala.
Dostupnost Moj Boont usluge
Boont nastoji omogućiti dostupnost aplikacije od 00:00 do 24:00 h, no ne jamči da će dostupnost odnosno pristup aplikaciji ili pojedinim funkcionalnostima aplikacije uistinu biti uvijek i u bilo kojem trenutku moguć. Boont ima pravo zabraniti pristup aplikaciji ako je to iz sigurnosnih razloga nužno, ako se ne poštuju ovi Uvjeti korištenja ili ako postoji sumnja na neovlašteno ili protuzakonito korištenje. Boont ne preuzima odgovornost za posljedice zabrane pristupa aplikaciji ili nemogućnosti korištenja aplikacije, njezine nedostupnosti i sl.
Brisanje Korisničkog računa
Prvenstveno poštivajući Politiku privatnosti Boonta te ako ista to omogućuje, Korisnički račun se briše:
- Na zahtjev Korisnika slanjem e-maila s adrese s kojom je Korisnički račun registriran na e-mail adresu Boonta hello@boont.hr
- Automatski nakon 36 mjeseci od datuma isteka zadnje police po kojoj je Korisnički račun bio pridružen kao Korisnički račun ugovaratelja osiguranja ili u ulozi Dodatnog vozača.
Uvjeti za korištenje Boont Telematike
Pristup Boont Telematici
Boont Telematiku mogu koristiti Korisnici Moj Boont usluge koji su preuzeli mobilnu aplikaciju Boonta te za aktivnu važeću policu obveznog osiguranja od autoodgovornosti sklopljenu preko Boonta imaju Korisnički račun ugovaratelja osiguranja ili Korisnički račun s ulogom Dodatnog vozača. Boont može omogućiti korištenje telematike i za druge Korisničke račune uz posebne uvjete trajanja usluge.
Korištenje Boont Telematike je opcionalno i dobrovoljno.
Korisnici aplikacije Boont Telematiku trebaju koristiti isključivo za vožnje u kojima su oni vozači osiguranog vozila na koje se odnosi Boont Telematika. U slučaju da u vožnji ne sudjeluju kao vozači vozila, dužni su isključiti praćenje odnosno ocjenu vožnje ili naknadno vožnju označiti kao vožnju u kojoj Korisnik nije sudjelovao kao vozač.
Ukoliko se polica osiguranja prenese na drugog Ugovaratelja osiguranja, postojeći Korisnici samim prijenosom automatski prestaju biti Korisnici usluge Telematike za to vozilo. Novi Ugovaratelj osiguranja može postati Korisnik usluge Telematike na vlastiti zahtjev.
Tehnički preduvjeti
Kako bi pametni telefon mogao koristiti uslugu Telematike, mora zadovoljavati najmanje sljedeće tehničke preduvjete:
- pristup internetu
- ugrađen akcelometar
- ugrađen GPS prijemnik
- operativni sustav Android (verzija 8.0 ili više) ili iOS (verzija 12.4 ili više).
Svrha korištenja Telematike jest uvidom u Ocjene vožnji omogućiti Korisnicima povratne informacije o vožnjama s ciljem unaprjeđenja načina vožnje, te davanje Boontu i Osiguratelju informacije o stilu vožnje kako bi se omogućio obračun povrata premije, analiza podataka, korekcija premije osiguranja prilikom obnove osiguranja te ostale povezane svrhe.
Usprkos trudu i testiranjima, Boont ne odgovara za točnost podataka o vožnji te Boont ne preuzima odgovornost ako Korisnik koristi podatke za svrhu koja nije gore navedena.
Prestanak korištenja Telematike
Korisnik u svakom trenutku može deaktivirati korištenje Telematike u Boont aplikaciji. Informacije o vožnjama ostaju zapisane sve dok Korisnik ne zatraži brisanje svog Korisničkog računa ili svojih podataka prema Politici privatnosti, podredno ovim Uvjetima. Nakon brisanja Korisničkog računa Korisnik do isteka police nema pravo na ponovno aktiviranje Korisničkog računa.
Nakon isteka police osiguranja, a u slučaju da ista nije obnovljena Boont policom, opcija Telematike će se prekinuti te neće biti daljnjeg praćenja / daljnjih Ocjena vožnji, niti će Korisnicima biti omogućen uvid u vožnje iz prethodnih razdoblja kroz Moj Boont uslugu. Iznimno, Boont na izričiti zahtjev Korisnika može omogućiti pristup podacima iz prethodnih razdoblja kroz Moj Boont uslugu, ukoliko Korisnički račun nije brisan.
Obračun Bodova
Za svaku policu obveznog autoosiguranja sklopljenu putem Boonta se podaci o vožnjama prikupljaju preko Korisničkog računa ugovaratelja osiguranja za tu policu i Korisničkih računa Dodatnih vozača za tu policu.
Povrat premije se obračunava za pokriće obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti.
Obračunsko razdoblje police je definirano kao razdoblje od 12 Kalendarskih tjedana, počevši od Kalendarskog tjedna u koji pada datum početka police. Svaka polica ima najviše 4 obračunska razdoblja. Po proteku svakog obračunskog razdoblja prikupljaju se podaci o vožnjama u proteklom obračunskom razdoblju. Izračun Bodova i njihova dodjela polici osiguranja će se izvršiti u razdoblju od najduže 14 dana od završetka pojedinog obračunskog razdoblja.
Povrat premije za jedno obračunsko razdoblje se izračunava pomoću sljedeće formule:
Povrat premije za obračunsko razdoblje u Bodovima = godišnja premija za pokriće obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti bez poreza / 4 x prosječni obračunski postotak povrata x faktor učestalosti korištenja Telematike x 100
Godišnja premija za pokriće obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti bez poreza / 4 predstavlja osnovicu za povrat, a to je razmjerni dio premije koji pripada jednom od najviše četiri obračunska razdoblja.
Prosječni obračunski postotak povrata
Prosječna tjedna Ocjena vožnje određuje se za svaku policu osiguranja Osiguratelja sa pokrićem obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti sklopljenu putem Boonta, a koja je bila aktivna u određenom Kalendarskom tjednu, koja je imala barem jednu zabilježenu vožnju te je koristila uslugu Telematike, Boont prikuplja podatke o svim sudionicima koji su u određenom Kalendarskom tjednu stekli uvjete za prosječnu tjednu Ocjenu vožnje. Sve takve police osiguranja rangiraju se prema prosječnoj Ocjeni vožnje te se za svaku policu određuje njezin tjedni rezultat:
Razredi u promatranom Kalendarskom tjednu najbolje ocijenjenih polica osiguranja sa pokrićem obveznog osiguranja od autoodgovornosti / Tjedni rezultat
- 0-20% / 0
- 20.01%-45.0% / 5.75%
- 45.01%-66.0% / 9.20%
- 66.01%-80.0% / 14.95%
- 80.01%-93.0% /19.55%
- 93.01%-100% / 28.75%
Na temelju tjednih rezultata iz obračunskog razdoblja se za svaku policu sa pokrićem obveznog osiguranja od autoodgovornosti određuje prosječni obračunski postotak povrata.
Na primjer, ukoliko je takva polica vožnjama u dva tjedna obračunskog razdoblja bila na 50% rangiranih polica (odnosno polovica polica je ostvarila bolji rezultat, a polovica lošiji rezultat) te je ostvaren rezultat od 19.55%, a u preostalih deset Kalendarskih tjedana ostvaren tjedni rezultat od 9.2%, prosječni obračunski postotak povrata za tu policu iznosi (2 x 19.55% + 10 x 9.2%) / 12 = 10.925%.
Osnovica za obračun je premija bez poreza budući da se ne obračunava povrat uplaćenog poreza na premije obveznog osiguranja od autoodgovornosti, no kako bi Ugovaratelj osiguranja mogao izračunati svoj postotak povrata u odnosu na ukupno plaćenu premiju s porezom, postotak povrata može podijeliti s 1.15. Prema tome, ako se promatra povrat u odnosu na ukupno uplaćenu premiju obveznog autoosiguranja, u gornjem primjeru povrat iznosi 10.925% / 1.15 = 9.5%, a najveći mogući postotak koji bilo koji neki vozač može ostvariti iznosi 28.75%/1.15=25%.
Faktor učestalosti korištenja Telematike
Kako bi se u izračunu uzela u obzir učestalost korištenja Telematike, iznosi povrata premije se dodatno korigiraju za udio vožnji u kojima je korištena Telematika, faktorom učestalosti njezina korištenja.
Faktor učestalosti korištenja Telematike se izračunava na sljedeći način:
Ukoliko se uvidom u fotografije stanja kilometara iz vozila, koje je Ugovaratelj osiguranja unio u aplikaciju putem fotografija odometra, izračuna da je vozilo prešlo u obračunskom razdoblju jedan broj kilometara = „p“ kilometara, a kroz aplikaciju je Telematikom zabilježen drugi broj kilometara = „r“ kilometara, faktor učestalosti korištenja Telematike se očitava iz tablice na temelju omjera „r“/“p“:
Omjer „r“/“p“ koji pokazuje postotak vožnji u kojima je korištena Telematika / Faktor učestalosti korištenja Telematike
- 0-15.00% / 0
- 15.01%-50.00% / 25%
- 50.01%-90.0% / 75%
- Više od 90% / 100%
Uvid u stanje Bodova i raspolaganje Bodovima
Ugovaratelj osiguranja stanje prikupljenih Bodova može provjeriti kroz Moj Boont uslugu.
Ugovaratelj osiguranja kroz Korisnički račun ugovaratelja osiguranja, može raspolagati prikupljenim Bodovima na način da su Ugovarateljima osiguranja stavljene na raspolaganje pogodnosti koje je moguće iskoristiti u zamjenu za prikupljene Bodove.
Ugovaratelj osiguranja, osim korištenjem pogodnosti stavljenih na raspolaganje, bodove može iskoristiti i isplatom na svoj tekući račun po principu 100 Bodova = 1 EUR. Zahtjev za isplatom je moguće postaviti kroz uslugu Moj Boont. Kako bi se ostvarila isplata na tekući račun, postoji mogućnost da se od Ugovaratelja osiguranja zatraži informacija o Poreznoj kartici.
Prikupljeni Bodovi se ne mogu prenijeti na treću osobu. Razdoblje mogućeg korištenja Bodova je 36 mjeseci, računajući od datuma dodjele Bodova, nakon kojeg razdoblja Bodovi prestaju važiti. Prilikom raspolaganja Bodovima, prvo se raspolaže s Bodovima koji imaju najstariji datum dodjele Bodova.
Podaci koji se prikupljaju
Kako bi se izračunala Ocjena vožnje, Boont mobilna aplikacija prikuplja s mobilnog uređaja podatke potrebne za izračun Ocjene vožnje. Boont mobilna aplikacija prikuplja sljedeće podatke:
Datum i vrijeme
Datum i vrijeme se koriste kako bi se vožnja prikladno identificirala, utvrdilo njezino trajanje i slični kontekst nužan za Ocjenu vožnje, kao na primjer, da li je riječ o radnom danu ili vikendu, noćnoj ili dnevnoj vožnji.
Lokacija
Podatke o lokaciji Korisnika Boont mobilna aplikacija prikuplja u pozadini tijekom praćenja vožnje. Ti podaci se koriste za Ocjenu vožnje na način da daju informaciju o ukupnoj kilometraži određene vožnje, doprinose kontekstu vožnje pružajući informacije o vrsti ceste i događajima tijekom vožnje.
Brzina
Podaci o brzini vožnje se koriste za Ocjenu vožnje na način da se bilježi usporedba brzine kretanja s ograničenjem.
Prijeđeni put
Podaci o prijeđenom putu se koriste kako bi se navedeni parametar uzeo u obzir prilikom Ocjene vožnje te kako bi se odredila učestalost vožnji na kojima je korištena Telematika.
Stanje odometra
Učitavanjem stanja odometra (stanja prijeđenih kilometara) Korisnik omogućuje da se na temelju razlika stanja prijeđenih kilometara na početku i kraju perioda odredi postotak vožnji na kojima je korištena Telematika.
Ubrzanje
Mobilna Boont aplikacija koristi podatke s akcelometra, kako bi ocijenila je li u vožnji bilo naglih ubrzavanja, kočenja ili oštrih skretanja.
Status uređaja
Aplikacija prati status uređaja: status zaslona (je li upaljen), status je li poziv u tijeku te određuje kategoriju mobilne aplikacije koja je u prvom planu kako bi se utvrdilo kojom kategorijom aplikacije se Korisnik aktivno koristi u vožnji.
Kod određenih uređaja, za potrebe praćenja vožnji, potrebno je dati dozvolu za praćenje aktivnosti.
U nastavku je dan pregled dopuštenja koja se koriste na Android uređajima:
Dozvola / Svrha
- INTERNET / Za povezivanje i dohvaćanje informacija nužnih za učinkovit rad aplikacije, prijenos i prikaz podataka o vožnji
- ACCESS_COARSE_LOCATION / Za određivanje GPS lokacije
- ACCESS_FINE_LOCATION / Za određivanje GPS lokacije
- ACCESS_BACKGROUND_LOCATION / Za određivanje GPS lokacije
- FOREGROUND_SERVICE /Za praćenje kada je aplikacija u pozadini
- FOREGROUND_SERVICE_LOCATION / Za dohvaćanje informacija o lokaciji kada je aplikacija u pozadini
- CAMERA / Za snimanje fotografija/videa kroz aplikaciju
- ACCESS_NETWORK_STATE /Za provjera stanja mreže kako bi se omogućio prijenos podataka, prikaz karte i sl.
- WRITE_EXTERNAL_STORAGE / Za pohranjivanje i prijenos podataka o vožnji
- READ_EXTERNAL_STORAGE / Za pohranjivanje i prijenos podataka o vožnji
- ACTIVITY_RECOGNITION / Za identificiranje vožnje na temelju podataka o kretanju korisnika mobilnog uređaja
- POST_NOTIFICATIONS / Za slanje obavijesti
- WAKE_LOCK / Za pokretanje praćenja vožnje kada je mobitel zaključan
- RECEIVE_BOOT_COMPLETED / Za praćenje statusa uređaja
- HIGH_SAMPLING_RATE_SENSORS / Za omogućavanje praćenja vožnje, koriste se senzori za koje je potrebno dati dopuštenje da im aplikacija pristupa s većom frekvencijom.
- READ_PHONE_STATE / Za određivanje načina korištenja mobitela tijekom vožnje
- OPSTR_GET_USAGE_STATS / PACKAGE_USAGE_STATS / Za evidentiranje načina korištenja drugih aplikacija tijekom vožnje
U nastavku je dan pregled dopuštenja koja se koriste na iOS uređajima:
Dozvola / Svrha
- NSLocationUsageDescription / Za određivanje GPS lokacije
- NSLocationWhenInUseUsageDescription / Za određivanje GPS lokacije
- NSLocationAlwaysUsageDescription / Za određivanje GPS lokacije
- NSMotionUsageDescription / Za identificiranje vožnje na temelju podataka o kretanju korisnika mobilnog uređaja
- NSCameraUsageDescription / Za snimanje fotografija/videa kroz aplikaciju
Faktori koji utječu na Ocjenu vožnje
Prekoračenje brzine
Za svaki trenutak vožnje prikupljaju se podaci o brzini vozila i lokaciji. Brzina vozila uspoređuje se s ograničenjem brzine trenutne lokacije, a događaj prekoračenja brzine prepoznaje se ako vozačeva brzina premašuje i ograničenje brzine i određenu toleranciju za prekoračenje brzine. Model rizika od prekoračenja brzine uzima u obzir vrstu ceste (gradska ili autocesta), ozbiljnost prekoračenja brzine (vrijednost prekoračenja ograničenja brzine) i ukupno trajanje prekoračenja brzine tijekom cjelokupne vožnje.
Oštro ubrzanje
U svakom trenutku vožnje prikupljaju se podaci o brzini, lokaciji i ubrzanju. Koriste se algoritmi za izračunavanje linearnog uzdužnog ubrzanja na bilo kojoj poziciji i orijentaciji telefona. Događaj oštroga ubrzanja detektira se kada rezultirajuće ubrzanje premašuje prag od 3 m/s2. Model uzima u obzir učestalost pojava događaja oštroga ubrzanja tijekom putovanja.
Naglo kočenje
Tijekom svakog trenutka vožnje prikupljaju se podaci o brzini, lokaciji i usporavanju. Algoritmi se koriste za izračunavanje linearnog uzdužnog usporavanja bez obzira na položaj i orijentaciju telefona. Događaj naglog kočenja identificira se kada posljedično usporavanje premašuje prag od -3 m/s2. Model uzima u obzir učestalost pojava događaja naglog kočenja tijekom putovanja.
Oštro skretanje
U svakom trenutku vožnje prikupljaju se podaci o brzini, lokaciji i ubrzanju. Algoritmi se koriste za izračunavanje linearnog poprečnog ubrzanja bez obzira na položaj i orijentaciju telefona. Događaj oštrog skretanja identificira se kada posljedično ubrzanje premašuje prag od 3,6 m/s2. Model uzima u obzir učestalost pojava oštrog skretanja koje su se dogodile tijekom putovanja.
Fokus
U svakom trenutku vožnje prati se status mobilnog uređaja, uključujući uključen zaslon, poziv u tijeku i kategoriju aplikacije koja je u prvom planu. Događaj poziva prepoznaje se kada se status uređaja promijeni u poziv u tijeku i aktivira mikrofon. Slično tome, događaj slanja poruka prepoznaje se kada je status uređaja "zaslon uključen" i aktivna aplikacija koja je u prvom planu nije navigacijska. Model uzima u obzir kako učestalost tako i trajanje korištenja telefona za pozive i slanje poruka tijekom vožnje.
Uvjeti vožnje
U svakom trenutku vožnje prikupljaju se podaci o vremenu i lokaciji. Model uzima u obzir vožnju na dugim udaljenostima bez prekida i trajanje vožnje tijekom razdoblja najveće gustoće prometa, noću i vikendom.
Ocjena udaljenosti vožnje se uzima u obzir kada njezina udaljenost premašuje 50 kilometara tijekom jednog putovanja. Vožnja tijekom razdoblja najveće gustoće prometa uzima se u obzir kod trajanja vožnje koje prelazi jedan sat tijekom razdoblja od 7 do 9 ujutro i od 5 do 7 navečer. Vožnja noću utječe na rezultat vožnje kada trajanje vožnje u razdoblju nakon zalaska sunca prelazi jedan sat. Vožnja tijekom vikenda se uzima u obzir ako trajanje vožnje prelazi jedan sat.
Odgovornost
Boont, Osiguratelj te njihovi partneri ne mogu biti odgovorni Korisnicima aplikacije i trećim osobama za bilo kakvu imovinsku ili neimovinsku štetu koja može nastati korištenjem Boont aplikacije ili nemogućnošću korištenja Boont aplikacije. Usluga predstavlja samo sustav za Ocjenu vožnji, praćenje navika te teži podizanju svijesti o eventualnoj potrebi poboljšanja vožnje odnosno povećanja sigurnosti u vožnji.
Uvjeti za sudjelovanje u programu Vozi manje, štedi više
Ugovarateljima police obveznog autoosiguranje stavljena je mogućnost sudjelovanja u programu Vozi manje, štedi više.
Za svaku policu obveznog autoosiguranja sklopljenu putem Boonta u roku od 7 dana od datuma početka osiguranja ugovaratelj preko svog korisničkog računa može aktivirati sudjelovanje u programu, pri čemu je za sudjelovanje u programu nužno učitati sliku stanja kilometara osiguranog vozila kroz mobilnu aplikaciju.
30 dana prije isteka police osiguranja ugovaratelj osiguranja koji sudjeluje u programu će dobiti obavijest da ponovno učita sliku stanja kilometara kroz mobilnu aplikaciju, što može učiniti u roku od 30 dana od dana obavijesti.
Razlika stanja kilometara predstavlja prijeđeni broj kilometara u razdoblju.
- Za prijeđenih manje od 5.000 kilometara bez šteta po obveznom osiguranju, ugovaratelju osiguranja se pripisuje ukupan Broj bodova u iznosu od:
11.5% x godišnja premija za pokriće obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti bez poreza x 100
- Za prijeđenih između 5.001 i 10.000 kilometara bez šteta po obveznom osiguranju, ugovaratelju osiguranja se pripisuje ukupan Broj bodova u iznosu od:
5.75 % x godišnja premija za pokriće obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti bez poreza x 100
Izračun Bodova i njihova dodjela polici osiguranja će se izvršiti u razdoblju od najduže 14 dana od učitavanja stanja kilometara nakon dobivanja obavijesti 30 dana prije isteka police.
Osnovica za obračun je premija bez poreza budući da se ne obračunava povrat uplaćenog poreza na premije obveznog osiguranja od autoodgovornosti, no kako bi Ugovaratelj osiguranja mogao izračunati svoj postotak povrata u odnosu na ukupno plaćenu premiju s porezom, postotak povrata može podijeliti s 1.15.
Bodovima je moguće raspolagati na isti način kao Bodovima prikupljenima kroz Boont Telematiku.
Uvjeti za Boont preporuke
Boont postojećim ugovarateljima auto osiguranja sklopljenog preko Boonta može omogućiti generiranje koda za preporuke. Postojeći korisnik može kod poslati fizičkoj osobi koja može, ali ne mora postati novi korisnik Boonta. Novi korisnik može ostvariti popust na određene proizvode koji se mogu ugovoriti preko Boonta. Iznose popusta za svaki proizvod će Boont komunicirati putem internetskih stranica i/ili mobilne aplikacije.
Korisnik koji je poslao preporuku ne dobiva popust niti Bodove. Novim korisnikom se smatra fizička osoba koja ranije nije imala sklopljen ugovor o osiguranju posredovanjem Boonta.
Završne odredbe
Privatnost i zaštita potrošača
Sigurnost podataka, način prikupljanja, korištenja i obrade podatka je opisana u Politici privatnosti. Politiku privatnosti moguće je pronaći na poveznici: http://www.boont.hr/hr/politika-privatnosti
Adresa službenika za zaštitu podataka: gdpr@boont.hr
Završne odredbe
Boont pridržava pravo na izmjene i dopune ovih Uvjeta, a Uvjeti se svakodobnom važećem tekstu pod u nastavku navedenim uvjetima primjenjuju i na sve postojeće Korisničke račune, odnosno na sve postojeće ugovore o korištenju i na sve druge već uspostavljene pravne odnose.
O izmjenama Korisnik će biti pisano elektroničkim putem obaviješten, pri čemu se izričito upućuje na ovdje navedene posljedice prešućivanja. Smatra se da je Korisnik dao suglasnost o izmjenama Uvjeta za korištenje ako izmijenjeni Uvjeti za korištenje Korisnika ne stavljaju u nepovoljniji položaj i ako Korisnik unutar roka od dva mjeseca od primitka obavijesti o izmjenama izričito ne uputi prigovor glede poduzetih izmjena. U slučaju da Korisnik uputi prigovor, primjenjivat će se stari Uvjeti korištenja; u tom slučaju Boont pridržava izričito pravo na redovni otkaz pravnih poslova, svakako ugovora o korištenju.
Na odnose, međusobna prava i obveze Korisnika i Boonta primjenjuje se pravo Republike Hrvatske i nadležnost stvarno nadležnog suda u Zagrebu.
Odredbe ovih uvjeta stupaju na snagu i primjenjuju se od dana 1.5.2024.